Sunday, 19 February 2012

 
Aku menangis , kerana aku memerlukan mu , bukan kerana aku memerlukan kau kembali kepada ku tetapi kerana aku akhirnya menyedari aku terpaksa belajar untuk melepaskan kau pergi .

Aku akhirnya dapat menerima perpisahan kita dan benar-2 percaya bahawa aku boleh hidup tanpa mu . Aku akhirnya dapat menerima tragedi cinta kita . Kemudian kau tersenyum padaku dan merosakkan segala-galanya . Aku tewas dan jatuh hati padamu sekali lagi .
Soal hati tiada undang-undang . Apatah lagi paksaan .

Tiada kasih yang lebih manis daripada kasih cinta dan tiada kasih yang lebih ngeri daripada putus cinta . . .

Cinta sejati ialah apabila kita masih mampu tersenyum , sambil mendoakan kebahagiaan untuknya walaupun jika terpaksa melepaskanNya pergi .

Orang yg bercinta sering kali berakhir dngn air mata .
Cinta yg tdak trbalas itu bagaikn layang-2 putus talinya .


Soal cinta adalah soal hati . Ia juga soal jodoh . Manusia hanya rancang tapi TUHAN yang menentukan jodoh kita .

Sejauh dan sedalam mana pun cinta kita terhadap orang lain , kalau ia tidak terbalas , sukar untuk mengakhirnya dengan perkahwinan .

Cinta tidak selalu besama jodoh , tetapi jodoh selalu besama jodoh

Kahwini dengan orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai orang lain . Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cinta tapi tidak mencintai diri kita kerana lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain

Melupakan seseorang yang dsayangi amat sukar !

Cinta akan hidup besama dengn waktu , apabila hidup itu mati , maka matilah cinta itu


Jika kita mencintai seseorang , kita akan sentiasa mendoakannya walau pun dia tidak berada di sisi kita . setelah apa yang kita lalui besama , mencipta segala-galanya , merancang segala-galanya . ia merupakn kenangan indah buat aku . tapi kita hanya merancang tuhan yg menetukan . anggap lah ape yang kite lalui satu mimpi yang indah yg xkan kite lupakan smpai bila-bila =)

No comments:

Post a Comment