Thursday, 7 June 2012

 Akak kata : you just have to live life to the fullest , tell some one what they mean to you and tell someone off . speak out - tapi aku tak berani . aku dah lukakan hati 'orang tu' and now he's gone :'/


Bukan semua orang berani untuk cakap :
"aku sayang kau"


Bukan semua orang ada kekuatan untuk beritahu :
"kau dah guris hati aku tadi. kau sedar tak?"


Bukan semua orang boleh tolak ego dia dan cakap :
"aku salah tadi. aku minta maaf"


Hidup dengan menyimpan perasaan sendiri adalah tidak kene bagi aku . kita suka tapi kita tak berani untuk cakap . kita takut untuk berdepan dengan penolakkan . relalah disimpan perasaan sendiri , membuang masa menanti yang tak pasti . 


Hidup dengan perasaan sendiri adalah tidak kene bagi aku . disakiti lagi dan lagi . kadang-2 orang tak sedar yang dia dah sakitkan hati kita .  kadang-2 orang ingat perbuatan dia biasa saja , tidak akan memberi kesan . itu apa yang orang ingat bukan apa yang kita rasa . kalau kita tak beritahu orang apa yang kita rasa , macam mana orang nak tahu ? kau ingat semua orang ada kuasa telepati ? boleh baca isi hati orang dengan mudah . kalau sakit hati , kau cakap ! moga-2 di hari yang akan datang tidak diulang .


Hidup kita macam roda . kejap di jalan rata , kejap di jalan kerikil . No matter what , we have to move on ! kalaupun lecak kau langgar saja . akan terjumpa juga air didepan untuk menyuci kotor .

1 comment:

  1. BAB YANG INI AKU AKAN CUBA::Bukan semua orang berani untuk cakap : "aku sayang kau"

    bY~MrWhatever™

    ReplyDelete